Kamis, 15 Juli 2010

Kisah lengkap ufo di rosswell

Selepas perang dingin berakhir, budaya kerahsiaan dan gaya operasi CIA mula untuk bertukar. Pengarahnya muncul di sebuah radio perjanjian perundingan, dan ia menjadikan pendudk-penduduk mungkin memberi tekanan kepada CIA dalam cara-cara tidak dapat didengar sepanjang era terdahulu itu. Ufology telah menjadi satu manfaat kepada perubahan ini.

Kisah-kisah tentang UFO terhempas telah disebarkan untuk bertahun-tahun, tetapi sehingga baru-baru ini mereka telah disingkirkan oleh kebanyakan orang sebagai karut, termasuk oleh ufologis sendiri.

Penyiasatan-penyiasatan baru bagaimanapun telah mendedahkan startlingevidence menunjukkan sebuah UFO mungkin terhempas di padang pasir di New Mexico dalam bulan Julai 1947. Seorang petani yang bernama Mac Brazel menemui logam aneh bersepah seberang sebuah kawasan yang luas di tanah tempat dia menetap. Lantaran ciri-ciri luar biasa bahan, Brazel mengambil kepingan-kepingan puing (debris) untuk pihak berkuasa dalam Roswell, New Mexico.

Ditarik minat oleh puing, Colonel Blanchard, pegawai pemerintah di Roswell Army Air Field mengarahkan dua pegawai risik untuk menyiasat. Dua orang lelaki ini adalah Major Jesse Marcel dan Captain Sheridan Cavitt. Atas laporan mereka, Colonel Blanchard secara senyap mengarahkan kawasan ladang ternak itu dikepung. Askar-askar memindahkan puing, menghantarkannya ke ibu pejabat askar di Fort Worth, Texas.

Pada mulanya penguasaan askar di Roswell dikeluarkan satu siaran akhbar mengumumkan ia telah memulihkan satu “piring terbang,” yang kemudiannya dipanggil sebagai UFO. Siaran akhbar ini telah dituduh bersalah, dan liputan akhbar terus dihalang. Pada sidang media dalam Fort Worth, askar menjelaskan bahawa pegawai risik dan lain-lain di Roswell telah salah kenalpasti puing tersebut, yang merupakan sebenarnya bangkai satu belon yang mengalami kemalangan dengan satu pemantul radar yang berlogam disertakan, dan bukan lah UFO. Kepentingan awam pudar dan peristiwa Roswell menjadi satu cerita dongeng rakyat, dengan kebanyakan ufologis pun menerima cerita dari pegawai kerajaan.

Ia bukan sehingga lewat 1970an, dengan keputusan Jesse Marcel untuk mengulas secara terbuka benda aneh dan aspek lain kejadian di Roswell, yang cerita UFO terhempas dihidupkan semula. Sejak dari itu, bukti baru menunjukkan penjelasan belon cuaca merupakan sebahagian rahsia kerajaan yang panjang lebar menyembunyikan sesuatu, dan sebenarnya laporan asal sebuah piring terbang yang pulih adalah berkemungkinan benar. Penyiasatan ke dalam cerita UFO terhempas terus dengan matlamat pemaksaan kerajaan Amerika Syarikat untuk menamatkan menyembunyikan sesuatu dan untuk diperlihatkan kepada rakyat Amerika apa sebenarnya yang jatuh terhempas di padang pasir New Mexico pada malam dalam bulan Julai 1947.

Tentang desas-desus kewujudan pengkalan-pengkalan makhluk asing rahsia telah berterusan sejak lama dulu lagi. Pengkalan-pengkalan ini adalah dikatakan terletak dalam tempat-tempat pelbagai tempat, seperti bulan, di bawah lautan, atau dalam hutan hujan tropika. Beberapa orang ekstrimis dalam ufology membuat pengakuan bahawa makhluk asing itu telah sudah menghubungi pegawai kerajaan. Di sana ada cerita-cerita pemasangan orang asing di dalam pengkalan tentera Amerika Syarikat.

Pembedahan pada makhluk asing Roswell

Sesetengah orang telah pergi jauh dengan mengaku bahawa mereka telah bekerja secara rahsia dengan projek-projek UFO untuk kerajaan dan melihat UFO di pangkalan-pangkalan tentera. Dalam banyak hal, individu yang pernah mendakwa mengetahui tentang pengkalan rahsia makhluk asing atau projek-projek UFO rahsia telah dibuktikan sebagai saksi yangi tidak boleh dipercayai, oleh itu kenyataan-kenyataan mereka mesti dipertimbangkan dengan berhati-hati hinggalah ada pengesahan bebas dan boleh dipercayai terhadap pengakuan mereka.

Sama ada Amerika Syarikat memiliki teknologi makhluk asing atau tidak adalah terbuka untuk disoal-siasat. Jika cerita nahas UFO Roswell adalah benar, maka kerajaan telah mendapat beberapa teknologi asing semenjak 1947. Sama ada Amerika Syarikat telah berkeupayaan memahami dan menggunakan teknologi tersebut adalah soal lain. Satu penyelidik membuat teori yang satu UFO bentuk bumerang dilihat pada pertengahan 1980an sekitar Hudson Valley, New York adalah sebuah pesawat Stealth rahsia yang amat hebat kepunyaan Amerika yang menggunakan teknologi UFO. Siasatan lanjut adalah diperlukan untuk membuktikan hipotesis ini.

0 komentar:

Posting Komentar

Kalau bisa tinggalkan komentar dong semuanya boleh kok ,sara,iklan,boleh jg kok